SÍLA VŮLE TRÉNINK


01 Šetři síly! Pokud budeš sílu vůle trvale přepínat, ochromíš ji. Můžeš ji ale trénovat opakováním a postupným zvyšováním zátěže – stejně jako sval!

02 Pozor na úskalí: Například apelování na vlastní rozum nebo vnímání toho, co chcete dělat, jako oběť, nepřináší
výsledky. Bezvýsledné je také „být přísný sám k sobě“. Musíte mít příjemný pocit z toho, že chcete překonat vlastního
vnitřního lenocha.

03 Stanov si cíl. Pouze pokud víš, k čemu se chceš překonat a čeho přesně chceš dosáhnout, pak to zvládneš.

04 Nenakládej na sebe příliš mnoho. Kdo si svůj úspěch plánuje po malých krocích, ten spíše vydrží až do cíle!

05 Představ si, jak budeš vypadat a jak se budeš cítit, až dosáhneš svého cíle. Představuj si konkrétní situaci.

06 Udělej si plán! Musí být takový, aby jej bylo možné zvládnout. Takže takový, který obsahuje i strategie překonání neúspěchu a je budován od cíle, kterého chceš dosáhnout.

07 Udělej si nouzový plán! Když víš, jak ve výjimečných případech spalovat kalorie i doma, nemusíš čekat na hezké počasí.

08 Hledej vzory, které tě motivují. Je jedno, jestli to bude David Beckham, Jamie Oliver nebo Stephen Hawking. Jsou lidé, kteří svým životem dokázali, že je možné dosáhnout i nemožného.

09 Buďte k sobě poctiví! Je k ničemu, když si budeš něco namlouvat. Pokud chceš svůj trénink ošidit, musíš si představit
následky. Když sníš tabulku čokolády tak nesmíš říct „To nevadí, byla jen malá“, ale „Teď bude trvat o den déle, než dosáhnu cíle“.

10 Kontroluj dosahování cílů. Pokud jste si dali malé průběžné cíle, je jednodušší se těšit z jejich dosažení.